Zapraszam na facebook

Mariusz Gosławski (czarekart)

Tam znajdziecie najświeższe informacje, relacje z wystaw i innych wydarzeń, w których biorę udział.

niedziela, 23 października 2016

40-lecie "plastyka" w Zduńskiej Woli

22.10.2016, sobota, Zduńska Wola. Jubileusz 40-lecia Liceum Plastycznego im. Katarzyny Kobro w Zduńskiej Woli. Pojechałem na całe obchody. Pierwszym punktem było spotkanie absolwentów i pracowników szkoły przy grobie dyrektora śp. Franciszka Kubiaka (Cmentarz Komunalny w Zduńskiej Woli, ul. Bema). Tam modlitwę panichidy poprowadził p. Georg Kobro, protodiakon kościoła prawosławnego, siostrzeniec patronki szkoły, Katarzyny Kobro.


Później odbyła się Msza Święta dziękczynna – Bazylika Mniejsza p.w. WNMP w Zduńskiej Woli, ul. Kościelna. To Kościół, gdzie m.in ochrzczony był. Maksymilian Kolbe.
Dłuższą przerwę do oficjalnego otwarcia zjazdu wykorzystałem na spacer i obiad.
Z opóźnieniem w sali gimnastycznej odbyło się oficjalne otwarcie zjazdu absolwentów. Występ uczniów plastyka, chóru szkoły muzycznej, listy gratulacyjne, odznaczenia pracowników szkoły i... dwa krótkie filmy. Pierwszy u p. Franciszku Kubiaku. Film zakończył się słowami, które ja kiedyś napisałem we wspomnieniach na stronie. Kubiaka. 


Po części oficjalnej w Galerii "Na rogu" było otwarcie wystawy malarstwa Franciszka Kubiaka i jubileuszowy tort. 


Wtedy dopiero spotkałem znajomych ze swojej klasy. Poszliśmy na spotkanie z wychowawczynią a później obejrzeć szkołę jak się zmieniła. Rozmowy z nauczycielami, kolegami i koleżankami z młodszych i starszych roczników. Miło było znów ich spotkać. 


Po 20.00 był koncert Vernissage. Nie zostałem do końca, trzeba było wracać, bo kierowca już czekał.
Był też akcent medialny - dłuuugo mówiłem do kamery. Oprócz relacji ze zjazdu, pewnie pojawi się osobny materiał ze mną :) na TV Maksymilian. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz